Przychody na poziomie 3 669 mln euro i ich wzrost o 4,5% w porównaniu z I półroczem 2022 r. EBITDA 185 mln euro, przy marży EBITDA na poziomie 5% oraz portfelem zamówień na 88 statki i okręty o wartości 22 mld euro. Dołączając do tego zamówienia na projekty, systemy i wyposażenie, portfel kontraktów osiągnął na koniec czerwca br. wartość 34,2 mld euro – to najkrótsza recenzja możliwości jednej grupy stoczni w realiach europejskich. Zarząd Grupy Fincantieri ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 r.
W drugim wyścigu portowym tegorocznego The Ocean Race załoga polskiego jachtu WindWhisper ponownie nie dała szans rywalom i z dużą przewagą prowadzi w klasie VO65. To doskonały prognostyk przed zbliżającym się pełnomorskim etapem z Aarhus do Hagi.
Dostawca usług w zakresie morskiej energetyki wiatrowej Purus Wind podpisał umowę z grupą stoczniową Damen Shipyards na budowę i dostawę ośmiu nowych statków.
W ostatnią sobotę dokonano oficjalnego otwarcia kolejnej, pływającej jednostki regazyfikacyjnej FSRU, tym razem na niemieckim wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Do sprawy „gazoportu w krainie Nord Stream 2” odniósł się na Twitterze Marek Gróbarczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Firma US Wind, amerykański deweloper morskich farm wiatrowych, ogłosiła plan rozszerzenia budowy famy MarWin o 82 turbiny, która pierwotnie miały składać się z 22 jednostek. Projekt Momentum Wind zakłada budowę elektrowni wiatrowej o łącznej mocy do 1200 MW. W planie jest także budowa zakładu produkcji monopali w stanie Maryland.
Singapurska firma Sembcorp Marine podpisała umowę z Optimus Wind Limited, spółką córką Ørsted, na dostarczenie i montaż elementów stalowych na morskiej farmie wiatrowej Hornsea 2.
Australia kolejnym państwem, które dostarczy Ukrainie łodzie bojowe
Indie przejmą port w Iranie. USA mówią o sankcjach
Plaża z najczystszą wodą na świecie znajduje się na greckiej wyspie Kimolos
Bornholm jednak bez wielkiego offshore? Jest płytko
Kryzys na Morzu Czerwonym tematem 108. sesji IMO w Londynie
Morska energetyka wiatrowa w Polsce bez zielonych paliw będzie niewydolna, a Bałtyk może „zazielenić” całą rodzimą gospodarkę